Gillar du att att dansa, spela, sjunga eller slöjda?

Eller kanske rent av allt ihop? Kontakta oss då på bus@norrbotten.se

Dans för barn (från 7 år)

Kom och dansa med Luleå Hembygdsgillles barngäng,

Måndag 26 augusti 2024 drar barndansen igång för terminen. Ta med inneskor och vattenflaska.

Tid: kl 18.00-19.00
Plats: Gillestugan, Rutviksvägen 11, Gammelstad.

Vi testar danser från olika århundraden och bygger på med fler danser från gång till gång.

Ingen föranmälan krävs, men för att medverka behöver barnet vara medlem i Luleå Hembygdsgille. Inga övriga avgifter utöver medlemsavgift. Har barnet inte varit med förr går det bra att komma och prova på utan medlemskap innan man bestämmer sig för om man vill vara med och fortsätta.

Mer information:

Medlemskap för barn (helår) kostar 200:- och du sätter in avgiften på pg 48 31 75-6 tillsammans med barnets uppgifter: namn, personnummer, adress och e-post för kontakt.

Ryms inte all information i bankens textfältet kan du mejla det som inte får plats till Gillets kassör Helene.

Vill du bli barndansledare?

Vi i gillet undersöker intresset för en kurs för barndansledare.

För att kunna ha en eller flera dansgrupper för barn och unga så behövs ledare, så varför inte gå en ledarkurs hos oss?

unsplash