Kom och ha kul tillsammans med oss

Bli medlem nu

Som medlem i Luleå Hembygdsgille kan du delta i aktiviteter, kurser och andra arrangemang som föreningen arrangerar.

Du blir också automatiskt medlem i riksorganisationen Svenska Folkdansringen och tillhör Övre Norrlands distrikt där du även får möjlighet att delta i och inspireras av en mängd arrangemang runt om i landet.

Som medlem så får du:

• Medlemspris på lokala distriktskurser, distriktskurser och rikskurser.
  • Medlemspris på föreningsresor och andra aktiviteter.
  • Föreningstidningen Bladet som utkommer 4 gånger/år.

Medlemsavgiften för 2024

• Över 25 år: 400 kr
  • 25 år och yngre: 200 kr
  • Inbetalning till plusgiro: 48 31 75-6
    Ange namn, personnummer, postadress, e-post samt telefonnummer vid betalning.

Har du nya kontaktuppgifter eller adress?

Anmäl ändring av e-post, adress, och telefonnummer till
Helene Törnqvist: hos.tornqvist@gmail.com

VÅR HISTORIA

Luleå Hembygdsgille, eller även kallat för Gillet av oss medlemmar, bildades 1956 0ch tillhör riksorganisationen Svenska Folkdansringen.

Vårt främsta mål är att bevara och förmedla folklig kultur och tradition. Det innebär att barn, ungdomar och vuxna är välkomna till vår förening för att delta och ha roligt tillsammans.

Gillet har en föreningslokal, Gillestugan, som är en del av kulturarvet i Gammelstad. Huset ägs av Luleå kommun och sedan 1985 har vår förening hyrt huset där vi bedriver aktiviteter inom dans, musik, hantverk med mera.